allt du behöver för fin hy

Har fått en del frågor om vilka produkter jag använder till min hy och hur jag håller den så fin.
För det första så kan jag ju säga till er alla, att jag har inte världens bästa hy som endel verkar tro utan jag får också finnar ibland även om det inte är så jätte ofta.

Maten påverkar din hy: Ni kanske har hört myten om att man får choklad av finnar? På mig är det ingen myt, det stämmer. Så jag försöker undvika choklad. Försöker även att undvika chips, pizza och sådan fet mat. Jag säger inte att jag inte äter tex pizza för det gör jag men försöker att inte äta det så ofta.

Till produkterna: På morgon och kväll så är det samma procidur. Jag börjar med att skölja av ansiktet i kallt vatten sen använder jag Loreals hydrafresh cleansing gel efter det så tar jag vanligt ansikts vatten från Nivea och sen tar jag en fuktande dag/natt kräm och sen använder jag ansiktsmask två gånger i veckan. Det är inprincip det som jag använder för att hålla huden ren och fräsch

Clearasil? Jag använde clearasil förut och inte för att jag hade mycket finnar utan för att slippa få finnar. Jag tyckte att det funkade i början men efter några veckor upptäckte jag hur torr min hud hade blivit utav clearasilet så jag slutade med det och nu är min hud len som en baby rumpa igen! Så det är absolut inget jag tipsar er om.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tack så mycket :)

2009-01-10 @ 16:23:39
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: jenny

man ska inte andvända dag och natt kräm när man är så ung.. då förstör man bara huden :) ett litet tips bara :)

2009-01-10 @ 17:07:54
Postat av: Chacha

svar till jenny: Det funkar alldeles utmärkt för min del, men tack endå ;)

2009-01-10 @ 18:26:59
URL: http://spellme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0