pinnen utan själ

Denna pojke (dennism.se) gör mig så arg just förtillfället. Läste ett av hans inlägg som hade rubriken "paris hilton dieten".

Så här står det i inlägget:
Under jullovet har jag gått ner ganska mycket i vikt till skillnad från de flesta andra men jag känner faktiskt ändå inte att det är tillräckligt! Jag har letat länge efter någonting som verkligen fungerar och gissa om jag blev glad när jag fick världens bästa tips från en kompis i morse. Det kallas för "Paris Hilton-dieten" och innebär att man inte äter någonting på 5 dagar och att man på den sjätte dagen får äta precis vad man vill. Sedan så fortsätter man så hela tiden. 5 dagar matfritt och 1 dag äter man precis vad man vill och så vidare! Visst låter det bra? Jag har inte ätit någonting idag så jag börjar direkt!

Först läste jag igenom det och tänkte, ja men undra om man ska testa det där, det var ju ett lätt sätt att snabbt gå ner i vikt på. Men kom på mig själv med dom där sjuka tankarna sen.
För det första, jag vet inte ens varför jag tog åt mig för jag behöver verkligen inte gå ner i vikt!
För det andra, fatta vad det här gör mot alla pojkar och flickor som har dåligt självförtroende och är missnöjda med sin kropp, när en pinn-smal kille skriver om hur han vill banta ännu mer.
 För det tredje, så hoppas jag verkligen inte att folk är så dumma att dom testar den här sjuka bantnings metoden. Om ni är missnöjda med era kroppar, så börja träna istället, bygg upp muskler! Äta bör man annars dör man, så bye bye dennis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0